Pobierz

Poziom trudności

Średni

zejść

• Zdjęcie ASCENSIÓ AL COSTA PUBILLA PEL COLL ROIG, PLA MONEGALS, PUJADA DIRECTA AL CAMÍ 2015-01-09-CGP-xYYY-01

Czas

5 godzin 14 minut

Współrzędne

13 stycznia 2015

stycznia 2015
2 Opinie

Obejrzane 603 razy, pobrane 7 razy

w pobliżu Montgrony, Catalunya (España)

La base d'aquest itinerari està descrit a la guia Ripollès, 17 excursions a peu, del Pako Crestas.

Inici:
Refugi de Planelles (1.350 m) on es pot aparcar, (també es pot sortir del punt on la carretera a Mogrony troba la pista a l’esquerra que va al Coll Roig passant pel refugi).

Descripció itinerari:
Des del Refugi creuem el torrent de Sant Ou i ens enfilem per un camí clar i costerut, inicialment en direcció E, cap el Coll Roig. Pel camí trobem una desviació a la dreta que ens portarà en 5 minuts al Forat de Sant Ou (1.549 m), avenc molt conegut de 70 metres de profunditat que està protegit amb baranes, ( http://www.espeleoindex.com/crearPDF.php?id=1049 ). Un cop retornats al camí inicial el seguim ara en direcció NE fins el Coll Roig (1.519m).

Baixem per l’altre costat amb cura d’agafar un camí direcció E, marcat amb pintura roja (no fúcsia que ens duria a les vies d’escalada de les roques que tenim al N), amb tendència a baixar i que ens durà fins el Pla Monegal (1.458 m).

El camí que ara agafarem en direcció N no surt al plànol de l’Alpina i el primer camí transversal provinent del Coll Roig que si que surt, no existeix. Sortim doncs del pla en direcció N i ens endinsem al bosc. Inicialment el camí força dret té marques de pintura roja sovintejades encara que descolorides. Un cop passada una petita bauma preparada per bivac situada a la paret de l’esquerra, nosaltres vam perdre les marques i vam seguir ascendint. Al començament trobàvem de tant en tant restes de camí de persones però desprès van desaparèixer, vam seguir pujant buscant sempre el pas més fàcil que normalment eren petits trams de corriols fets pels animals salvatges. Tant aviat com diviseu a la vostra dreta una zona de prats dirigiu-vos-hi ja que us permetran seguir pujant amb menys dificultats i arribar així a un camí transversal (1.775 m) proper al Coll de Pan i que uneix aquest coll de la Serra de Mogrony amb el de Coma Ermada que és on ens dirigirem anant cap a l’esquerra i seguint el camí indicat en direcció primer NO i desprès N. Aquest és un camí molt agradable que us compensarà de les “dificultats” que haureu hagut de superar en el tram sense camí ressenyat. Cal dir que les dificultats no són tècniques, són de progressió per la presència de boixos i rododendres entre d’altres, que el fan dificultós de progressió, però
no pas perillós.

Un cop arribats al Coll de Coma Ermada (1.875 m), podrem gaudir ja d’una bona vista sobre part del Pirineu Oriental amb el Puigmal, Torreneules, Balandrau, entre d’altres pics. Ara girem cap a l’esquerra i seguint l’esquenall força dreturer de la Serra de Mogrony, ens dirigim cap al O fins assolir el cim del Costa Pubilla ( 2.053 m). Aquí el panorama és molt interessant, a les muntanyes ressenyades ja vistes dels del coll, cal afegir-hi els cims de la Cerdanya, de la Tossa d’Alp i Puigllançada.

Per baixar ho farem en direcció SE per a través del Pla de Pujals, anar a trobar el camí més habitual de pujada que a través de la Font-abeurador dels Ocells (1.815 m) ens manarà al Pla Amorriador (1.642 m). Seguirem baixant seguint les fites fins la cota (1.562 m) on entrarem al bosc per dirigir-nos al Collet d’Eres (1.510 m) i ara en direcció SE seguirem baixant fins la carretera (1.365 m) que mena al santuari de Mogrony. A partir d’aquí només ens caldrà remuntar la pista que haurem fet a l’inici fins el Refugi de Planelles a recuperar el cotxe.

Dades:

coll_de_coma_ermada

cim de costa pubilla

cim_de_costa_pubilla

encreuament camí a coma ermada

encreuament_camí_a_coma_ermada

abeurador i font dels ocells

abeurador_i_font_dels_ocells

2 Opinie

• Zdjęcie DOLCEVITA

DOLCEVITA 13 sty 2015

Ei, això no pot ser https://ca.wikiloc.com/rutes-alpinisme/ascensio-al-costa-pubilla-pel-coll-roig-pla-monegals-pujada-directa-al-cami-2015-01-09-cgp-xyyy-01-8652481/photo-5087640