Czas  5 godzin 49 minut

3,6
7,1

Obejrzane 882 razy, pobrane 17 razy

w pobliżu Les Angles, Région Languedoc-Roussillon (France)

Itinerari (circular): Les Angles (1643 m) – Cota 1836 m (sector pistes les Jacettes) Cruïlla 1 (1840 m) – Cruïlla 2 (1756 m) – Estany de Valserra/Balcere (1770 m) – Les Ganyades (1940 m) – Estany de Valserra/Balcere (1770 m) – Cruïlla 2 (1756 m) – Les Angles-urbanització (1793 m) – Les Angles (1643 m).

Temps efectiu: 4h20’

Itinerari ideal per a fer amb raquetes al sector del Capcir (Cerdanya francesa). Per damunt del poble i estació hivernal de Les Angles s’aixeca aquesta muntanya de relleu suau però amb una pala imponent pel seu vessant sud-est i amb extensos boscos que s’escampen per les seves faldes. Al seu peu s’amaga també el petit estany de Vallserra, petit racó de gran bellesa (s’arriba per una carretera que sol estar tallada per la neu a l’hivern).

Excursió feta just després d’una nevada recent (15 cm de gruix) i amb forts vents de nord-oest. Degut a aquests forts vents i que es feia tard, vam decidir retirar-nos a la cota 1900 abans d’exposar-nos a les fortes ratxes per damunt del tram de bosc.

Si les condicions ho permeten, és més pràctic iniciar la ruta a la part alta de la urbanització que hi ha sobre el poble de Les Angles enlloc del propi nucli, i que és per on vam tornar i és també l’inici de la carretera a l’Estany de Vallserra (Nota: en el nostre cas vam deixar el vehicle als parkings de Les Angles i vam haver de pujar per un tram de bosc i vorejant les pistes que pugen al sector de Les Jacettes).

Ruta del Grup Salvatge compartida amb el “rookie” Joan. Tornarem!!
parking

001 - Les Angles

002 - Les Jacettes

003 - cruïlla 1

Desviament a la dreta per baixar cap a l'estany de Vallserra. Tot dret es segueix fins a la zona de Les Balmettes

004 - cruïlla 2

Pista asfaltada que ve des de la urbanització de Les Angles
Jezioro

005 - Estany de Vallserra

006 - Cruïlla 3

Abandonem pista principal per remuntar a l'esquerra tot el llom SE que baixa del Puig del Pam

007 - Les Ganyades

Abandonem l'ascensió pel fort vent i l'hora tardana
parking

008 - Les Angles (urbanització)