Pobierz

9 maja 2022

maja 2022

Outdoor Navigation

Guide yourself along millions of outdoor trails from your smartphone. Even offline!

Get Wikiloc Premium Upgrade to remove Ads
Outdoor Navigation Outdoor Navigation

Obejrzane 22 razy, pobrane 0 razy

w pobliżu Panticosa, Aragón (España)

És un pic poc conegut per la seva escassa altura, però, és un magnific mirador del circ de Panticosa i la Ripera.

Accés al punt d'inici: Sortida de Lleida cap a Huesca (A-22). Huesca a Sabiñanigo (A-23). Sabiñanigo a Biescas (N-260). Biescas a Panticosa, (A-136) i al punt quilomètric 12, agafar direcció Panticosa (A2606).

Itinerari:
El recorregut s'inicia des del pàrquing del telecabina de Panticosa, prenem direcció a l'Ibon de Saboco, el sender PR-HU, amb marques groga/blanca, el qual, discórrer pel marge esquerre i paral·lel al riu Bolática. Hi ha un moment que errem la direcció, cosa que ens obliga tornar endarrere, és a dir, hem de seguir el sender que segueix el riu, sense prendre cap desviament que vagi a l'esquerra. Aquest sender, arriba al Pont La Zoche, el qual, ens permet travessar el riu Bolática.

Seguim per aquest sender, fins que a l'altura del barranc de Faceras, ens desviem cap a la dreta, a partir d'aquí, no hi ha sender definit, per tant, anem pujant en ziga-zaga perquè el desnivell no se'ns faci tant pesat, però, sense camí definit i buscant el millor pas, a fi de superar la zona boscosa.

Un cop superada aquesta zona boscosa, la pujada per la Costera Ordenal, es força feixuga i molt exigent físicament, xino-xano, anem pujant i prenem direcció cap a la carena, per tal, de què puguem gaudir de les imatges de l'altra vall, assolida la carena, continuem l'ascensió i anem superant diferents cimes. Arribem a la cima, la qual, el Mapa Raster, l'anomena Pico Faceras (2.128 m), a partir d'aquí, la neu es va fent més present i el seu gruix va augmentant, ara, podem anar pujant sense cap dificultat, excepte el curt i fort desnivell.

Arribats a l'afilada carena, ens anem desplaçant cap a l'esquerra per trobar el punt del Pico Verde (2.288 m), però, la gran quantitat de neu, no ens permet trobar el punt exacte, per això, potser que varie alguns metres la seva ubicació.

Admirat el bonic entorn, seguim carenejant per poder davallar per la Paúl Alta i en direcció a la collada del Verde. El descens no presenta cap dificultat. Arribats a la collada, enllacem amb el PR, el qual, ens conduirà cap el Refugi lliure i l'Ibon de Saboco. El refugi, està net i ordenat,i, l'estany, es molt bonic. Aquest entorn de la Vall de Saboco i sota la Peña Saboco, es molt bonic, i, en la que la pau i la tranquil·litat que hi reina permeten gaudir-ho plenament.

Aprofitant la bellesa de l'entorn, recuperem forces, i, després de badar una estona, reprenem la marxa, seguint les marques del PR, les quals, deixarem després d'un breu recorregut, per seguir unes traces d'animals que discorren per la vall de Saboco, les quals, ens conduiran a un dels remuntadors d'una de les pistes d'esquí de Panticosa.

Un cop som a les pistes d'esquí, les seguim, i, aprofitant algunes dreceres que discorren per la Selva Verda, Cerro Cuartalé, el Fonil, la Petriza, ens retornaran a Panticosa, lloc de la sortida. Hem de tenir en compte que un cop passem l'edifici que té un cartell on diu Selva Verde, haurem de desviar-nos cap a la dreta per agafar un sender de BTT, amb marca blava i negra, el qual, ens permet davallar més ràpidament, ara, els beteteros, estaran encantats amb aquest sinuós i exigent recorregut.

L'itinerari es força exigent perquè la pujada fins al Pico Verde, es força pendent, però, la resta d'itinerari, no presenta cap dificultat, excepte la monotonia de l'entorn de les pistes d'esquí.
Parking

• Zdjęcie Penya Telera

• Zdjęcie Foto

• Zdjęcie Ibon de Sabocos

Puente de la Zoche/Ibon de Saboco (sender de la dreta)

• Zdjęcie Puente de la Zoche/Ibon de Saboco (sender de la dreta)
Aqui ens varem equivocar i varem tenir que tornar enrera. Aquesta es la direcciò que hem de prendre.
Most

• Zdjęcie Pala de pujada

Pic Faceras (2.140 m)

Zdjęcie

Cresta de la Montanya Verda (baixada del cim)

• Zdjęcie Cresta de la Montanya Verda (baixada del cim)

Pico Verde (2.288 m)

Barranc de la Travenosa

Refugi lliure e Ibon de Sabocos

• Zdjęcie Refugi lliure e Ibon de Sabocos

Remuntador de les pistes d'esquí

Mapa informatiu

• Zdjęcie Mapa informatiu

Pic de Sabocos

Valle de Sabocos

• Zdjęcie Valle de Sabocos

Cerro Cuartalé (Remuntadors pista d’esquí)

Zdjęcie

Terraple de baixada a la pista

• Zdjęcie Terraple de baixada a la pista

Gir dreta (Sender BTT)

• Zdjęcie Gir dreta (Sender BTT)