Pobierz

7 maja 2022

maja 2022

Outdoor Navigation

Guide yourself along millions of outdoor trails from your smartphone. Even offline!

Get Wikiloc Premium Upgrade to remove Ads
Outdoor Navigation Outdoor Navigation
5 Opinie

Obejrzane 72 razy, pobrane 2 razy

w pobliżu Baños de Panticosa, Aragón (España)

Aquest cim és un excel·lent mirador del Pirineu Aragonès i Francès (Vignemale, Astazus, Tendeñera, Telera, Gamo Negro...) i fixa el limit entre la Vall de Panticosa i la Vall de l'Ara i/o Valle de Zerbillonar.

Accés al punt d'inici: Sortida de Lleida cap a Huesca (A-22). Huesca a Sabiñanigo (A-23). Sabiñanigo a Biescas (N-260). Biescas a Panticosa (A-136) i al punt quilomètric 12, agafar direcció Panticosa (A2606) i continuar per la mateixa carretera cap a Baños de Panticosa.

Itinerari:
Aquest itinerari hauria de seguir el GR-11, fins el coll del Puerto Viejo de Brazato, lloc on l'hauríem de deixar, però, a conseqüència de la neu i aprofitant traces fetes, ens hem desviat del seu recorregut natural, per això, trobareu llocs on hem seguit el GR, i, d'altres, que no.

El recorregut s'inicia als “Baños de Panticosa”, passem per davant del Gran Hotel, girem a la dreta per agafar el GR-11, remunten unes escales, travessem el barranc de Brazato i ens endinsem cap a una zona boscosa, en el que el sender va remuntant amb curtes sigues-sagues. Deixem la desviació de Labaza i continuem cap a Brazato. A mesura que anem pujant, el terreny es va obrint, cosa que ens permet gaudir de les impressionant moles de tres mils que envolten el balneari (Argualas. Gamo Negro, Arnales...).
Bocabadats per l'espectacle que visionen els nostres ulls, continuem la marxa, fins a trobar la cruïlla en la que nosaltres girem a la dreta i agafem direcció Ibon de Brazato Bajo, que està escrit a ma. Malgrat no seguir la indicació de Ibones de Brazato (Presa), hi arribem igual.

Arribats a l'embassament/presa d'Ibones de Brazato, està gelat. El voregem i continuem remuntant a la collada de Punta del Puerto. La remuntada es força feixuga perquè l'acumulació de neu quasi ens arriba al genoll. Una vegada hem arribat a la collada, la voregem i l'anem remuntant diagonalment i en direcció a la cresta de la carena. Un cop som a la cresta, seguim crestejant en direcció a la cresta que mena al pico Baciás, baixem a la collada i remuntem per la cresta perquè no hi ha neu i el pas es clar, cosa que ens permet tornar a accedir a la pala nevada, la qual, seguirem remuntant propers a la carena. Després d'una feixuga i llarga ascensió arribem al cim del Pic de Baciás, wuau, se'ns ofereixen unes imatges fantàstiques del Pirineu Aragonès i Francès (Vignemale, Taillón, Perdido, Tendeñera, Telera, Gamo Negro...), a més, de la Vall de Panticosa i de la Vall de l'Ara, cosa que fa que l'esforç esmerçat en la pujada, es vegi gratament recompensat.

Després d'admirat l'entorn i fetes les fotos de rigor, iniciem la davallada, aquesta la fem desfent el sender de la pujada, però, a l'arribar a la cresta, ens adonem que es un pel complicada perquè portem un gos, cosa que fa que retornem un pel enrere per anar a buscar l'amplia pala nevada, per la qual, fem el descens en diagonal i en direcció a la collada del port, això, si, vigilant força i anant poc a poc perquè es molt inclinada i la neu presenta poca consistència, cosa que fa que ens enfonsem molt perquè portem calçats els grampons, aquests van molt bé per la inclinació, però, no per evitar, enfonsar-nos. Després d'un feixuc i lent descens arribem a la collada del port de Brazato. A partir d'aquí, fem el descens emprant les traces de l'anada.
Parking

• Zdjęcie Ibons

5 Opinie

Eloy Sola 10 maj 2022

Aupa buenas, voy a ir mañana a realizar esta ruta?? Como esta el tema nieve?? Un saludooo

• Zdjęcie jmbc Mont-Rebei

jmbc Mont-Rebei 10 maj 2022

Hola, Eloy,
    Nosotros no utilizamos raquetas, solo grampones, però, a partir del Ibon/embalse de Brazato, mejor raquetas porque el recorrido hasta el pico Baciás se nos hizo muy pesado, ya que, la nieve nos llegaba hasta la rodilla. A primera hora, todavia se transita medianament bien porque la nieva esta algo dura, però, a partir del mendiodia, fatal.

Eloy Sola 10 maj 2022

Vale muchisimas gracias por contestar, subire con crampones no tengo las raquetas, madrugare para pillar lo mas duro posible. Aver que tal, gracias por la informacion un saludooo

• Zdjęcie jmbc Mont-Rebei

jmbc Mont-Rebei 10 maj 2022

Suerte compañero, vale la pena hacer el esfuerzo de llegar a la cima porque las images que se te ofrecen a la vista, lo compensan.

Eloy Sola 11 maj 2022

I have followed this trail  zweryfikowane  View more

Tal cual como dijiste o incluso mas de la rodilla,pero ya iba sabiendolo 😉, menudo palizon pero muy buen dia toda montaña para mi, estaba precioso. Saludos compañero mucha suerte!!!!!