Pobierz

19 sierpnia 2020

sierpnia 2020

Obejrzane 15 razy, pobrane 0 razy

w pobliżu Espot, Catalunya (España)

Etapa 02. Espot-Senterada. 69 km. 9  h 20 min.
L'etapa comença per la carretera que porta cap a les pistes d'Espot esquí. Un cop passats els primers apartaments de Super Espot ens haurem de desviar cap a la pista que queda a la dreta i s'endinsa pel bosc del Forcall, sota l'ombra d'avets i pi roig. La pista es força bona i fa de bon pedalar fins a arribar a l'alçada de les pistes d'Espot esquí on cal superar fortes pendents per tal d'arribar dalt del coll de la Creu de l'Eixol (2.230 m). A partir d'aquí la pista transcorre per damunt dels dos mil metres una bona estona. Probablement, aquesta és una de les millors pistes d'alta muntanya per fer amb bicicleta. Travessem el coll de la Portella (2.300 m) i flanquegem el serrat de la Mainera: prats on a l'estiu pasturen els ramats de vaques, ovelles xisquetes i cavalls. Les vistes del Pirineu són espectaculars. Es pot arribar a veure el Canigó. Passem per sota el Montsent de Pallars, voregem el tossal de Pamano (2.160 m) i descendim fins a trobar l'antiga estació d'esquí de Llessui, des d'on haurem de superar un desnivell d'uns 500 m de pujada fins arribar dalt la carena (serrat d'Altars, 2417 m) per una pista poc transitada que trobarem a l'esquerra de l'estació abandonada. La pista està molt deixada i no és pedalable en la seva gran part. Cal arrossegar la bicicleta una bona estona. Un cop dalt Lo Tossal (2.490 m), ens llancem muntanya avall en direcció cap al poble d'Ancs. A la collada de Sant Quirí girem cap a la dreta per una pista en bon estat que baixa cap a Pobellà i segueix fins al fons de la Vall Fosca, on trobarem la carretera principal que ens portarà fins a Senterada. A Senterada ens allotgem a Casa Parrantxo i fem uns vins del país a Casa Leonardo.