• Zdjęcie Riumors, Fortià, Castelló d’Empúries, Pedret, Vilaüt, El Molí del Vent, Empuriabrava, Els Aiguamolls, Riumors

Czas  4 godzin 2 minut

Współrzędne 916

Uploaded 3 kwietnia 2017

Recorded kwietnia 2017

-11 m
8,9

Obejrzane 210 razy, pobrane 14 razy

w pobliżu Riumors, Catalunya (España)

Sortida Mensual de la Penya corresponent al mes d’abril del 2017 amb el següent itinerari: Riumors, Fortià, La Mare de la Font, El Pont Vell de la Muga, Castelló d’Empúries, Catedral de Santa Maria, Sant Joan Sescloses, L’Estanyol, Pedret, Torre d’en Mornau, Vilaüt, Castell de Vilaüt, El Molí del Vent, Mas de la Torre, Marina de Santa Margarida, Empuriabrava, Passera de la Muga, Estany Europa, Mas Bellesguard, ermita de Sant Antoni, Cortal de l’Hospital, Cortal d’en Roure, Zona Industrial el Pla, Cortal d’en Llobet, Mas de les Arrabassades i Riumors.

Comencem a pedalar davant el Centre Cívic en direcció a Rupià tot passant per davant l’església de sant Mamet. Seguim la carretera fins arribar a Fortià on passada la pseudorotonda on trenquem el primer carrer a la dreta per passar per davant l’església de Sant Julià i Santa Basilìssa que circumval•larem per tornar a la carretera. Quan arribem a la bifurcació trenquem a la dreta i seguim fins al final de carrer on girarem a l’esquerra per sortir a la carretera on trenquem a la dreta, passarem pel Pont del Rec del Molí i a la Mare de la Font, poc abans de la rotonda de la carretera de Roses, girem a la dreta per agafar un lateral de la carretera que seguirem fins poder-la creuar per sota i creuar la Muga pel Pont Vell i entrar a Castelló d’Empúries on anirem fins la plaça de la Catedral de Santa Maria. Travessarem els porxos i trenquem pel primer carreró a la dreta que ens durà directament al camí asfaltat que ens durà a Pedret tot passant per l’ermita de sant Joan Sescloses on no parem per anar justos de temps, seguirem fins trobar una bifurcació on agafarem el camí de l’esquerra que ens portarà a passar per l’Estanyol i pocs metres després de creuar la Riera de Pedret, trencarem a l’esquerra per un camí que s’endevina que ens dura just a l’església de Sant Esteve. Voltarem l’església per tornar a sortir al camí asfaltat on veurem enfront, una mica a la dreta, un camí de terra que ve recte i que seguirem paral•lels a la riera fins trobar el camí asfaltat que havíem descart a la bifurcació. Trenquem a l’esquerra per passar per davant la Torre d’en Mornau i seguirem fins creuar el Riutort on agafarem un camí de terra a la dreta que ens portarà a Vilaüt on trenquen a l’esquerra per asfalt però en cinquanta metres agafarem un camí de terra que passa per davant Cal Frai Llàtzer on poc després de la casa veurem a la dreta una placa que ens indica que estem davant dels pocs restes que queden del Castell de Vilaüt i seguirem fins trobar un encreuament on trenquem a la dreta per passar el Rec de les Torroelles a l’altura del Corral de l’Olivet i poc desprès creuar la carretera de Palau a Castelló. A uns quatre-cents metres veurem un corriol a la dreta que agafarem i que ens portarà a el Molí de Vent, la meitat es millor fer-la a peu, on trobarem les restes d’un molí situat en un turonet de 47 metres d’altura on s’albira tota la plana. Baixarem el turonet per l’altre banda i quan trobem un camí travesser, just creuat el Rec del Mas Blanc, trenquem a l’esquerra per seguir-lo fins trobar la carretera on trencarem a la dreta i que ens portarà cap al Mas de la Torre i poc abans de la rotonda veurem un camí enfront a la dreta que seguirem per passar per sota la carretera de Roses i sortir a la Marina de Santa Margarida seguint el Rec Madral. Agafarem el lateral de la carretera, no apte per vehicles a motor, en direcció Castelló fins creuar el pont del Rec del Mig on el camí gira a l’esquerra per entrar als Aiguamolls. Quan trobem un camí travesser trenquem a l’esquerra i en cent-metres en trobarem un altre on ho farem a la dreta i seguirem poc menys d’un kilòmetre on veurem un camí asfalta a l’esquerra que ens portarà a creuar el Rec del Salins i entrarem a Empuriabrava que travessarem seguint el carrer que ens queda al front i que ens portarà a l’altura de la Passera de la Muga que aprofitarem per creuar-la. Creuem la carretera i seguim el camí al costat de la depuradora i al final trenquem a l’esquerra i en dos-cents metres de nou a la dreta per un caminoi que bordeja l’Estany Europa. L’anirem seguint i després de passar dues pilastres trobem un encreuament on seguirem recta en direcció al Mas Bellesguard que veiem al fons i que després de travessar-lo trobarem un camí travesser on girarem a l’esquerra i en cent metres trobarem la capella de Sant Antoni on trencarem a la dreta. En tres-cents metres trobarem un camí on girem a la dreta i just passat el Cortal d’en Fages trenquem a l’esquerra per anar a voltar el cortal de l’Hospital i sortir a la carretera de Sant Pere Pescador a l’altura del Cortal d’en Roure on trencarem a la dreta fins arribar al Polígon Industrial el Pla on trencarem a l’esquerra a poc menys de cinquanta metres abans d’arribar-hi (hi ha un carril per girar) Seguirem el camí principal fins que trobem una bifurcació on agafarem el de la dreta, cap l’oest, i en dos-cents metres gira a l’esquerra per passar pel costat de Mas de les Arrabassades i en tres-cents metres el camí gira 90o a la dreta i en dos-cents més ho fa a l’esquerra i en cent ho torna a fer a la dreta on començarem a veure el campanar de Riumors a l’esquerra. En poc menys de mig kilòmetre trencarem per un camí ample a l’esquerra que ens portarà directament a Riumors.

Pedalada principalment per camins asfaltats i en bon estat si bé no en manquen alguns amb un ferm més irregular i amb forces bassals alguns dels qual no es poden sortejar fàcilment, La pujada i baixada al Molí de Vent es fa per corriols i son una bona trialera. Si bé amb sec, excepte aquest últim tram es pot fer amb una bicicleta mixta, es millor portar una BTT.