Czas  11 godzin jedna minuta

Uploaded 2 października 2008

Recorded września 2008

Obejrzane 4360 razy, pobrane 103 razy

w pobliżu Kanászháza, Győr-Moson-Sopron megye (Magyarország)

El trajecte en bona part va per carreteres, no massa transitades (serà perquè és diumenge?) però en què els cotxes corren molt i passen prop teu ja que no disposen d’arcen, per carrils bici sense asfaltar i no presenta dificultats pel que fa als desnivells. El dia amenaça plujós, de manera que en molts moments de l’etapa ens trobem amb un xiri-miri que en cap cas ens arriba a mullar. L’índex IBP és de 76.

Continuem la ruta que malgrat no trobem senyals fins alguns quilòmetres més endavant, és fàcil de seguir amb les indicacions de la guia. L’asfalt està en bastant mal estat en diferents parts de la carretera.

Anem a parar a la carretera que ens porta a Bábolna. Abans d’arribar a Bana, ens trobem una indicació de la ruta 6 que ens desvia a l’esquerra, i que per les indicacions que hem trobat després a Ács, porta a la carretera 1 que va a Komárom. Nosaltres continuem per aquesta carretera poc transitada malgrat Bábolna no tingui res d’especial. Aquí ens aturem per esmorzar. Anem a un bar molt comunista per l’aspecte, i comprem pastes en un súper on estan fent inventari, suposo, perquè els prestatges estan buits.

Sortint d’aquí, ens trobem una rampa curta i lleugera, i seguidament travessem l’autopista i arribem a Ács. Continuem per un camí sense asfaltar primer i pavimentat amb males condicions després. Arribem a una cruïlla de tren, i a diferència d’abans, decidim seguir l’alternativa que ens dóna les senyals de la ruta 6 i anem en direcció nord-oest cap a Komárom.

Travessem de nou la frontera i retornem a Eslovàquia. Com ja hem indicat, a Eslovàquia les senyals són escasses i seguir la ruta per dins la ciutat ens ha costat bastant. Agafem l’alternativa que va pels vestigis romans de Kelemantia. El primer tram el fem per carretera molt poc transitada, i després seguim pel camí de grava solta que transcorre per un dic paral.lel al riu.

Els vestigis de Kelemantia no és que siguin molt abundants, però està bé fer la visita i sentir el trajecte com la gent de l’imperi romà que transitava per l’antiga via.

Enllacem amb la carretera 63 que ens porta a Moca on hi dinem. Aquí ens desviem per una carretera asfaltada paral.lela al riu. Aquesta part del trajecte és molt tranquil•la i agradable, passa arran del riu i ens permet disfrutar de molt bones vistes.

Quan retornem a la carretera, no trobem la desviació cap el camí que continua paral.lel al riu ja que la vegetació se l’ha menjat. Agafem un camí alternatiu en bastant mal estat però que ens duu al camí del dic i aquest a la carretera que travessa Obid. Enllacem de nou amb la carretera 63, per arribar a Stúrovo sota les gotes de la pluja que, ara sí, ens comencen a mullar. Serà un presagi per demà?

Avui hem dormit en un llit eslovac d’una bona pensió d’Stúrovo i hem anat a sopar una pizza hongaresa en un bon restaurant d’Esztergom. Rodó per acabar el dia.

Cami5(12)

Desviació(12)

Ruta provisional

Senyal(12)

Primera senyal després de molt de temps