Współrzędne 222

1,0
2,1

Obejrzane 865 razy, pobrane 4 razy

w pobliżu Barberà de la Conca, Catalunya (España)

Des del centre del triangle que forma la Ruta del Cister, està situat Barberà de la Conca.
Matí gèlid, tot blanc per la nevada, les muntanyes d'en Jordà i el Tossal Gros tanquen el paisatge fred de camps de conreu saltat per petites peces de boscos ideals per al refugi de la caça.

Recorrem, no sense perill per les capes de neu gelada, els petits carrers, buscant les "Esquerdes" formades en les edificacions per una escletxa diagonal que travessa el poble, com si d'una falla es tractés, sense una explicació concreta.
Des del Calvari baixem cap al Raval del Castell cap al Porxo d'en Tasó, Cal Ros, la botiga del poble (per avituallar) ens dóna pas al Castell dels Templers. Pel Portal de Cal Manel del Magre ens obre pas a l'església de Sta Maria, baixem pel carrer Major a la Plaça de l'Hospital, inici de les esquerdes.
Intendència a la Fraternitat on Manolo, ànima del local, ens abasteix copiosament. Visita al Celler de la Cooperativa de Dalt, el més antic de tota la península, podrem comprar productes de la comarca.

Per El Portal sortim del poble cap a la Pallissa, coberts de neu fins al turmell.
L'era, les pedres per batre, les crestes que envolten les oliveres, l'edificació amb la teulada de canya i pou interior, testimoni d'un passat no molt llunyà. Recollim els sarments per a la calçotada i decidim per imposició, buscar un lloc més acollidor i sec.
Tornem i ens dirigim a la Societat, actual alberg. Portal Dinou es pot mengar. Ens enfilem a veure la Torre del Castell i ascendim a veure la Font Vella i l'antic safereig públic.
Ens allunyem pels camps de vinyes per arribar a la Carlania, actual celler. De la mà dels Seus propietaris, Jordi i Sònia, ens ensenyen els seus vins, basats en una producció ecològica i una varietat autòctona de raïm, el Trepat.
Tornem a l'inici on el fum d'un foc de sarments, dirigit pel Xeff Jaume-Ari donen pas a una calçotada autèntica de la comarca.