Czas  3 godzin 18 minut

3,7
7,4

Obejrzane 2650 razy, pobrane 87 razy

w pobliżu  Manhattan, New York (United States)

Central Park - Centre (New York) 2003-12-29 7:32

La primera experiència fent uns kilòmetres pel Central Park va ser tan gratificant, que no em vaig poder resistir a repetir. Altres dies el varem creuar de dia o de nit, ben fosc, sense problemes, però aquest cop volia veure algunes parts del parc que no estan just al perímetre.
De bon matí, i amb menys fred que el darrer cop, em vaig dirigir a l’entrada del parc que està just davant de l'American Museum of Natural History (per cert un lloc molt recomanable si us agraden els museus de natura) i vaig començar amb el mateix sentit però intentant anar pel mig. El primer era visitar el castell anomenat Belvedere Castle que s’alça davant d’un petit llac el Turtle Pond. Després cap a The Lake, i darrera mateix m’he acostat al perímetre per veure l’edifici Dakota i els jardins de Strawberry Field on hi ha el mosaic al terra en record a John Lennon. He arribat a l’altre cantó del park, fins al The Pond i he caminat per The Mall fins la estatua anomenada Bethesda Fountain. Per The Ramble he anat altre cop fins el Beldevere Castle. Cal dir que hi ha carrers per cotxes que travessen el parc i hi ha llocs on cal buscar el pont per anar d’un costat a l’altre, en aquest cas cal passar per sobre de la 79tn Street. He arribat al Jacqueline Kennedy Onassis Reservoir que no es pot creuar pel mig i cal vorejar. Després fins el Fort Clinton i el Block House Nº1 al mig del North Woods. Altre cop el gran llac central i de nou a l’entrada del museu just quan començava a ploure un xic.
Cal caminar molt i moltes vegades per arribar a conèixer a fons tots els camins d’aquest magnífic parc!!!