Czas  jedna godzina 50 minut

2,3
4,6

Obejrzane 54 razy, pobrane 1 razy

w pobliżu Serveto, Aragón (España)

Ruta lineal on la pujada es pot realitzar amb cotxe des de Saravillo i fins al Refugi de Lavasar (1920m). Iniciem l'aproximació a l'Ibon amb bici per corriol pedregós i amb alguns trams inciclables. El darrer KM fins a l'Ibon és per corriol fresat i prat 100% ciclable per una explanada i de sobte ens apareix la Punta la Picollosa de 2708m i part del Massís del Cotiella i als seus peus tenim la Basa de la Móra o també conegut com a Ibón de Plan a una cota de 1.900m. Envoltat d'un circ de muntanyes d'entre 2.600 i 2.900m aquest indret pirinenc és espectacular.

Retornem pel mateix senderó cap al Refugi de Lavasar i ara sí que ens podem posar les protes (recomanable) i deixar-nos caure pels senders trialers que primerament aniran creuant la pista d'ascensió amb cotxe. Són tram tècnics i amb forces rocs; de fet al Massís del Cotiella se'l coneix com el "Mar de Piedra". A mesura que baixem de cota el trams tècnics donen pas a senderons amb més flow sense abandonar del tot l'omnipresent pedra. Té trams de gran bellesa amb bosc d'avets, pi negre i roig. A mitja baixada passem per una font; aprox. cota 1500m.

La part final és ràpida per corriol sinuós i amb trams de pedra solta petita on la dificultat tècnica és moderada i que contrasta amb l'elevada dificultat de les cotes més elevades. El senderó ens deixa just en el preciós poble de Saravillo.

Paisatgísticament excel·lent i el descens és per tirar coets!

Basada en la Ruta Especial ZZ:

Afegim muntatge on surt resumida aquesta ruta juntament amb 3 més: Escalona + GR19 Salinas + Burgasé Infinito.

Zona Zero 2/2 MTB 2019 from bttmania.org on Vimeo.