Obejrzane 86 razy, pobrane 6 razy

w pobliżu Astorga, Castilla y León (España)

Astorga-León
Dia 7.- Hem de sortir del convent abans de 2/4 de 8 perquè les monges han d´anar a missa i no ens podrien obrir el magatzem on guardem les bicicletes fins força més tard. Quan estem a punt, sortim a cercar un bar o un forn per esmorzar. Avui ens trobarem als pelegrins de Santiago que ens vindran de cara perquè a Astorga se- ns ha ajuntat amb el nostre el camí, el de la Plata amb el de Santiago que ve de Roncesvalles pel qual hi circula  més gent. Sortim de la ciutat cap a llevant amb una bona pujadeta que ens porta  dalt d´una carena a dalt de la qual hi ha una creu del Camino. Des de dalt o si mirem enrera mentre pugem, podem veure encara Astorga i també algunes munyanyes dels Montes de León. Tornem les explanades a sota nostra. Devallem al pla i seguim per camps i més alzinars fins a Hospital del Orbigo poble important del camino al qual hi entrem per un pont romà espectacular. La parada per dinar la fem a Villadangos del Pàramo  un poble força gran en el qual hi passa la carretera Nacional a León amb un transit molt intens de cotxes i camions que passa ben bé pel mitg. Comentem el tema del transit amb una senyora però ens diu que: "Ya han protestado pero que no les hacen caso". Dinats i reposats acabem de fer els quilòmetres que ens falten fins a León gairebé tot per carretera. A l´entrada de la ciutat ja ens adonem que ha crescut moltíssims durant els darrers anys. Es veuen cases i barris sencers ben nous. Per fi arribem a la zona del casc antic i cerquem l´alberg de pelegrins. És un alberg grandiós amb una gran capacitat. De fet, des que hem arribat a Astorga, estem en el camí més principal que va a santiago de Compostela . Ens hi instal.lem i, com sempre, després de dutxar-nos etc. anem a fer un tomb i una mica de turisme per León (visitar la catedral, etc.). León és una ciutat que bé que s´ho val. Al vespre anem a sopar a un restaurant que hi ha a la plaza de Santa Maria del camino però més popularment coneguda com la plaza del Grano. El cambrer és un senyor molt amable i ens aconsella quines coses podem menjar com a coses típiques de la terra . Passem una vetllada molt agradable. Tot seguit, abans de les 10h. que es quan tanquen a l´alberg, ja hi entrem a dintre per passar la darrera nit d´aquests fantàstics, formidables i inolvidables dies travessant part d´España pausadament en bicicleta i gairebé sempre per camins de terra.

Dia 8.- Després de sortir de l´alberg, donem un altre tomb per la ciutat i anem a fer un bon esmorzar a una botiga de "Xocolates Valor". No cal dir que, aquí, en comptes de prendre un cafè amb llet per acabar, val la pena perendre una bona tassa de xocolata desfeta i així ho fem alguns. Després, per fer temps fins a l´hora d´agafar el tren que ens tornarà a Barcelona i a casa, voltem, amb la bicicleta, pels carrers de León i també pel passeig fluvial del riu Bernesga molt ben arrenjat. No és bo parar, de cop, d´anar en bicicleta. Abans d´anar a l´estació, entrem en una xarcoteria i comprem pernil i xoriço de la terra per menjar-nos-lo al tren. També tenen pa (pa de Morelos) i ells mateixos ens preparen els entrepans. Són molt atents i amables. Anem a l´estació i, en un racó de l´andana, desmontem les bicicletes (les rodes i els pedals) i les posem a les fundes per poguer-les carrergar al tren. Arriba de La Corunya amb uns tres quarts de retard però va recuperant el retard durant el trajecte. Durant el viatge tenim una conversa sobre els estudis amb unes nenes de León que van a estudiar a Pamplona. Baixem a Sants i amb el rodalies fins a Granollers, Moltmeló i Cardedeu. Tot plegat ha estat un autèntic viatge en tots els aspectes. Una pasada.

Recorregut realitzat per jubilats del grup BTTrans.