Czas  14 godzin 5 minut

Uploaded 23 lipca 2013

Recorded czerwca 2013

Obejrzane 1255 razy, pobrane 19 razy

w pobliżu Tiana, Catalunya (España)

La primera part d'aquesta ruta, fins a Vic, és la clàssica que fem els de Bttbadalona però sortint en aquest cas des de Tiana, el meu poble. Per pujar a la pista carenera vaig a Alella pel Camí de Baix d'Alella, des d'on pujo per la pista que surt de la riera de la Coma Clara.
Sense cap concessió corriolera em dedico a enllaçar fites: mirador de Premià, Creu d'en Boquet, Dolmen, Ermita de Sant Bartomeu. Aquí forta baixada també pistera seguint el Meridià Verd fins La Roca del Vallès.
A partir de La Roca es planeja bastant fins Cànoves, que és el punt d'avituallament. La font de la plaça no funciona, però no m' amoïno ja que més endavant, a mitja pujada cap al Pla de la Calma trobaré la Font de l'Avi.
Mentre m'atanso al Pantà de Vallforners fa fresca, cauen gotes, penso que sembla mentida, quin any portem sense gens de calor i que em tornaré a mullar com l'últim dia que vaig anar a Vic. Afortunadament només és un cap de broma i surt el sol. Passo per la Casa Vella de Vallforners, a una cota d'uns 700 m, segueixo pujant lentament fins la font, a uns 850 m i m'aturo per intentar omplir el bidó, però ja hi ha un noi que hi té el seu posat per recollir les gotes que cauen. Sort que m'he guardat una mica d'aigua: tot i les pluges la font està estroncada, i no és el primer cop que passa, no és de fiar del tot. No passa res, puc omplir a Collformic o a la Font Pomereta, aquella no fallarà, la van netejar fa poc.
M'aturo a la cota 1000, amb precioses vistes del camí que he fet. Faig la foto i segueixo endavant, fins al Pla de la Calma, que no és pla, però avui sí que està en una calma preciosa i màgica.
Baixo a Collformic i passo de llarg per pujar cap al Matagalls Xic, on trobo la trialereta del dia: divertida, amb pedra però sense cap problema i al bell mig d'un paisatge preciós, amb Sant Segimon a la dreta i la vall al davant i a l'esquerra. A partir d'aquí i d'aturar-me a la Font Pomereta, comença la gran baixada, que em porta molt a la vora de Vilalleons, on torno a menjar una mica i a carregar d'aigua ben assegut a l'ombra de l'església.
Uns quilòmetres més o menys planers i ja seré a Vic, que travesso passant pel mig d'un mercat que no és el del centre, però que és ple de gent. M'atanso al riu Mèder, on passo per un corriol que tot i la calor em sembla molt maco, llàstima que sigui tan curt. Deixo enrere Santa Eulàlia de Riuprimer i començo a pujar, guanyant altura fins passar dels 900 m; baixo una mica fins l'Estany, on m'aturo a fer una clara zero-zero que em surt força cara però em refà una mica, faig unes fotos als bonics edificis del poble i segueixo pujant una mica, fins al Coll de Sant Pere. A partir d'aquí, una rapidíssima baixada fins Artés, on menjo una mica assegut a un dels bancs d'una placeta deserta, suposo que els nens estarien a casa jugant amb el mòbil.
A partir d'aquí la ruta se'm fa una mica llarga, he d'anar fent, procurant no malgastar massa energia i a ritmet arribar sa i estalvi a Manresa, on passo pel Pont per anar a l'estació. Com que és festiu, m'he d'esperar més d'una hora per agafar el primer tren, m'ho prenc amb calma, descanso i penso que potser no tenia sentit fer aquesta segona part. Potser no cal passar de 100 km, amb 100 ja n'hi ha prou, tot el que hi afegim no ens dóna satisfacció, només ens fa patir. Però suposo que ben aviat ja estaré pensant en la propera....

Font del Botxer

Monestir de Sant Benet del Bages

04-may-13 14:40:30

Vistes des de la cota 1000

Al fons Cànoves, una mica més amunt el pantà de Vallforners i la casa de Vallforners.

Església de Vilalleons

Font a Navarcles

• Zdjęcie Ayrton7

Ayrton7 2013-07-26

Mare meva, Pere. Quina ruta! Aprofitant be i molt be el dies llargs d'estiu, oi? Una abraçada!