Moving time  2 godzin 41 minut

1 533 m
9,9

Obejrzane 43 razy, pobrane 3 razy

w pobliżu Kharū-ye ‘Olyā, Khorāsān-e Jonūbī (Iran)

روز سوم
روستای خرو یا به قول خودشان خور در ۲۵ کیلومتری شرق طبس دردل کوههای شتری قراردارد یک منطقه ییلاقی با درختان انجیروانگور وزعفران که با تصورات من درتناقض بود من فکرمیکردم فقط صحرامیبینم اما باغ دیدم روددیدم وسد نهرین که دردوکیلومتری خرو هست
گروه گردنه مه الود امروز با یک نظم بینظیری که مدیون بانوان گروه بود اماده راهپیمایی در رودخانه خرو شدند وهدف سد عباسی بود
درابتای مسیر باچشمه جعفری برخورد میکنید وازاینجا به بعد باید از میان رودخانه عبور کنید وهرچه به جلو حرکت میکنید ، مناظر جدیدی میبینید مثل خانه گبرها که باایجاد حفره هایی داخل صخره ها وکانالهای بین ان که ازشاهکارهای مهندسی دوران ساسانی میباشد
اززمان ساسانی عده ای در اینجا در دل این کوهستان مخفی و آرام ،لابلای رد آب و سکوت دره داخل دیواره هایی صعب العبور برای خود ماوا می گزیدند
با پیاده روی کوتاهی به اولین چشمه آبگرم می رسیم، از اینجا به بعد در جهت خلاف مسیر آب که حرکت می کنیم چشمه های سمت چپ دارای آب گرم هستند و آبهایی که از سمت راست خارج می شوند سرد هستند، در قسمتهایی از مسیر یک پای شما در آب سرد قرار می گیرید و یک پای شما در آب گرم!
ودرنهایت به سد عباسی که بیشتر به یک سیلبند شبیه بود میرسید ومسیر دوکیلومتری مان به پایان میرسدوراه برگشت وحرکت بطرف طبس را پیش میگیریم
ودر انتها از قلعه طبس ،موزه طبس وباغ گلشن بازدید میکنیم ودراین باغ بود که پلیکان دوران نوجوانی ام رادیدم وداستانش را ازنزدیک حس کردم اری پلیکان همان نبود اما قصه همانقدرجذاب بود که فکرش رامیکردم دوپلیکان راه گم کرده که ازسیبری می امدند اینجا فرود امدند اما محبت مردم طبس نمک گیرشان کرد وماندند وسرنوشتشان رابامردم طبس پیوند زدند ویکی از انهاودرزازله هولناک مثل مردم طبس ما را ترک کرد تا سفری دیگر رااغازکند وان دیگر ماندو روزکار گذراند