Czas  4 godzin 46 minut

Uploaded 17 grudnia 2016

Recorded grudnia 2016

Obejrzane 921 razy, pobrane 31 razy

w pobliżu Matadepera, Catalunya (España)

Desnivell acumulat + real: 1.280m.

De les diferents rutes que ens porten al Santuari de Montserrat des del Vallès, aquesta possiblement sigui de les més assequibles, donat que la sortida a Matadepera està relativament propera a la muntanya sagrada: només cal travessar la part sud-occidental del Parc de Sant Llorenç de Munt i l'Obac per situar-se als seus peus. Els primers quilòmetres són en lleugera pujada, vorejant la riera de Matadepera, i a continuació trobem unes rampes amb pendents més forts, si bé el tipus de ferm permet afrontar-les bé. Després de coronar el punt més alt i de gaudir d'unes bones vistes tant de Montserrat com del parc Natural de Sant Llorenç de Munt, enfilem una baixada fins a la Casanova de l'Obac, magnífic mirador de la muntanya sagrada i punt de parada clàssic de ciclistes i excursionistes.
Arribats a aquest indret, enlloc de seguir pel camí més habitual, que baixa ràpidament cap a Vacarisses utilitzant bastant asfalt, girem en direcció Nord i seguim per dins del parc. Fem una parada obligada a l'Obac Vell, antiga construcció fortificada que protegia un important mas, i seguim el recorregut per pista per l'interior del parc, contemplant les seves boniques formacions rocoses. Resseguim el torrent de la Saiola, fondalada molt obaga on la temperatura cau en picat respecte les zones elevades assoleiades. Aquest camí és més treballat i interessant que no pas que passa per Vacarisses, abans esmentat.
Abans d'arribar a Monistrol, una pujada de pendent notable per zona urbanitzada ens condueix fins a l'Hostal de la Creu: aquest antic hostal medieval, ara en runes, era el darrer que hi havia en el camí romeu a Montserrat abans d'arribar a la població de Monistrol de Montserrat, travessar el Llobregat i afrontar la pujada a la muntanya màgica. Aquest punt ja és de per si revitalitzant si fem una ruta a Montserrat, ja que és quan ens apareix tot el massís de Montserrat enfront en tot el seu esplendor, gairebé a tocar. L'hostal rep el nom d'una desapareguda creu de terme que hi havia en aquest indret.
Una vegada arribats a Monistrol de Montserrat, carreguem aigua i ens dirigim a la pujada del cementiri (es pren al costat de l'aparcament del cremallera), que ens permet fer un bon tram de l'ascensió per pista, amb tranquilitat i sense trànsit. La pista en deixa a les immediacions del monestir de Sant Benet i els darrers quilòmetres per carretera ens condueixen fins el monestir, on sempre es gaudeix d'una sensació especial en arribar-hi en bicicleta, per moltes vegades que s'hi hagi pujat.
Biaxada per carretera i bon dinar de cuina casolana catalana a l'Hostal Monistrol.
fontanna

Casanova de l'Obac

Ruiny

Hostal de la Creu

L'antic hostal medieval de l'Hostal de la Creu de la Guardiola era el darrer hostal que hi havia en el camí romeu a Montserrat abans d'arribar a la població de Monistrol de Montserrat, travessar el Llobregat i afrontar la pujada a la muntanya màgica. Aquest punt ja és de per si revitalitzant si fem una ruta a Montserrat, ja que és quan ens apareix tot el massís de Montserrat enfront en tot el seu esplendor, quasibé a tocar. L'hostal rep el nom d'una desapareguda creu de terme que hi havia en aquest lloc.   En aquesta zona, en el camí romeu encara podem trobar-hi restes dels arranjaments amb pedra que Pere el Cerimoniós va manar fer amb enllosats, murs i amb un desguàs lateral per a que l'aigua de pluja no erosionés el camí. També hi ha una font i s'hi va excavar a la roca una bassa de bones dimensions (de 7 x 4 metres) per a abeurar els animals.

L'Obac Vell

El Mas de l'Obac Vell o Casa Vella de l'Obac és una obra del municipi de Vacarisses (Vallès Occidental) protegida com a bé cultural d'interès local. El Pou de glaç de l'Obac Vell és una obra que de manera independent rep la mateixa protecció. Restes de diferents construccions i murs de l'antic mas. Queda dempeus una torre de planta rectangular, la capella i diversos arcs. Les seves dimensions del conjunt testimonien la prosperitat del mas. Els edificis més externs del conjunt són del segle XVIII, moment de gran prosperitat del mas: l'ermita, el corral, el colomar i la torre de defensa que forma pont amb el camí del Correu Reial. La majoria de construccions són de paredat i totxo amb pedra treballada a les obertures.
parking

Matadepera

Architektura sakralna

Monestir de Sant Benet

fontanna

Monistrol de Montserrat

Architektura sakralna

Santuari Mare de Déu de Montserrat

Pla del Monestir (805m) - Estació del cremallera.