8,6

Obejrzane 3 razy, pobrane 0 razy

w pobliżu la Garriga, Catalunya (España)

LA GARRIGA-ELS ESGARRAPALLS DEL LLOP (SACROFA)-CÀNOVES-ROC FITER-EMBASSAMENT DE VALLFORNÈS-EL VILAR D´EN RIBES-COLL DEL MOJÓ-SANT CRISTÒFOL DE MONTEUGUES-LA GARRIGA
Aquesta sortida l´haviem de fer pels voltants de Campllong i Girona però, justamant ahir, degut a l´augment de casos de COVID-19, hem passat del confinament autonómic amb el qual es podia anar per tot Catalunya altra vegada al confinament comarcal per la qual cosa hem hagut de fer un ràpid canvi de plans. El Carles Castellsagué ens ha proposat una volta circular ben potent i ben maca des de La Garriga.
Haviem quedat de trobar-nos a l´aparcament de l´estació de tren de La Garriga però no hi havia cap plaça d´aparcament buida i ens ha calgut anar a un altre aparcament més gran que hi ha a prop del Centre Excursionista Garriguenc.
Finalment, amb els cotxes ben aparcats, comencem a pedalar en direcció a l´estació i, en el pas a nivell, tirem recta avall per ficar-nos, tot seguit, en un camí ben maco que va per entremig de camps d´oliveres fins que, a les envistes del castell d´en Bori de Samalús, anem a trobar el camí principal que va cap a Corró d´Amunt, Cànoves, etc.. A Cànoves ens mengem l´entrepà a la plaça perquè no cabrien a les taules de la terrassa del forner que hi ha a sota però sí que ens hi prenem uns cafès amb llet al costat meteix de les taules quan acabem d´esmorzar. Després, amb un pim-pam, li fem al Josep-Lluís el regal que li haviem d´haver entregat a l´any passat quan va fer 60 anys però com que estavem confinats i no vam poder fer, ho hem fet ara quan ha fet els 61. El Paton, com sempre i amb l´estil i el "savoir faire" que el caracteritza, fa de mestre de ceremònies llegint, allà mateix, un poema molt ben trobatque ell mateix ha escrit.
Bé!. Ja està, ara cal tornar a pujar a les bicis perquè ens queda gairebé tota la volta i una bona i llarga pujada abans de baixar altre cop cap a La Garriga. Llàstima que fa un dia molt emboirat i no podem gaudir gaire de la panoràmica que es pot veure des d´algun punt de la pujada. Pla i amunt i després del Roc Fiter, bon pendent fins a la presa del pantà, per planejar tot seguit una mica fins que s´acaba l´embassament i amunt per la riera de Vallfornés sempre envoltats de bosc d´alzines fins que, abans de la casa de Vallfornés, travessem la riera la qual deixem tot seguit avall. Sempre per entremig del bosc, pujant primerament per una bona rampa i després amb un bon pla i amunt fins que arribem al bonic indret del Vilar d´en Ribes. La casa, ara ben arranjada, està situada en un lloc molt panoràmic tot i que avui poca cosa podem veure. Llàstima!. Ara, a partir d´aquí sí que s´adreça més la pujada però, de mica en mica i sense pressa, arribem al coll de Mojò (949 mts.) el punt més alt de la volta d´avui. Ara, en mig de la boira que ens envolcalla, ens reagrupem i comencem la llarga baixada cap a La Garriga però fent primer una parada a l´alzina monumental de Can Valls des de la qual hi ha una bona vista sobre La Garriga, ens hi fem unes fotos i seguim baixant cap a Can Valls, una altra casa des de fa uns anys també força ben arrenjada, i cap a l´ermita de Sant Cristòfol de Monteugues (S.XI) situada també en una clarianeta del bosc en una explanadeta ben maca. Seguim avall i entrem a La Garriga pel costat de la Sati. Molt bé!. Una passada!. Ara, a dinar al retaurant "La Garrafa" (veure guia Paton). Bon menjar, bona i tranquil.la tertúlia i...fins la propera.

(Josep-Lluís Ninou, Juanma Fresnillo, Paco Bolsa, Miquel Castellsagué, Carles Castellsagué, Andreu Martínez, Maure Luís, Paton Ferrer, Joan Callejón, Xavi Vives, Toni Arasa, Esteve, i Joan Mundet).