Współrzędne 2695

Uploaded 3 czerwca 2014

Recorded maja 2014

-
-
1 155 m
818 m
0
18
35
70,83 km

Obejrzane 1281 razy, pobrane 26 razy

w pobliżu Villafranca-Montes de Oca, Castilla y León (España)

La sortida de Villafranca Montes d'Oca es diferencia de la tònica que arrossegàvem en aquests últims Km, a causa que comença per una forta pujada (una mica menys del que m'havien parlat) enmig d'una vegetació frondosa que després, en anar pujant es transforma en una passeig molt agradable entre pins, cal tenir en compte si ha plogut o no doncs, la presència de fang en aquesta zona pot dificultar i molt.
Aconseguirem els 1155m. del Port de la Pedraja i una mica més endavant ens trobarem amb el monument que van fer en memòria als morts del bàndol republicà en la guerra civil, doncs en aquest lloc van trobar una fossa comuna.
Ja de baixada travessarem un parell de poblacions abans d'arribar a Atapuerca, declarat en 1991 Espai d'interès natural, Bé d'interès Cultural i Patrimoni de la Humanitat per les excepcionals troballes paleontològiques. Només passar aquesta població, el camí ascendeix a l'alt d'un monticle, pujada força tècnica a causa de la quantitat de pedres que hi ha en el camí, per arribar a la creu on estan els famosos cercles d'Atapuerca. Cal esmentar que la pedra està present en gairebé tot el tram que portem des de Villafranca fins a aquest lloc.
Baixada sense complicacions fins a Castañares, on el camí “original” va al costat de la carretera i travessant el polígon industrial. És en aquesta població on tenim la possibilitat d'evitar aquest tram tan avorrit per un altre que va en paral•lel al riu, envoltant l'aeroport per, a través del carril bici que travessa un preciós parc, arribar al casc històric de Burgos. Aquest desviament ho he marcat amb els següents wp. “Inicio desvío” i “final desvío”
Està ben marcat amb les clàssiques fletxes grogues fins a arribar al parc, però en ell i a causa que les bicicletes hem d'anar pel carril bici, pot ser que ens saltem alguna però no hi ha pèrdua doncs el carril bici ens porta just fins al pont que hi ha molt prop de la catedral. I si teniu dubtes, seguir el meu track ;).
El curiós és que el camí no passa per davant de la Catedral, si no per un carrer de darrere, per la qual cosa has d'abandonar-ho per anar a visitar-la.
La sortida de Burgos és fàcil a pesar que en algun lloc, està mal senyalitzada.
Per obres en la carretera, el camí està tallat i hem de donar una petita volta per evitar les obres però està ben senyalitzat.
Després d'una sèrie de pujades i baixades, arribarem a les proximitats de Hontanas on, si hi ha presència de fang, aquest tram es transforma en un parany per a les bicicletes doncs el terreny argilenc fa que et quedis atrapat. Si és un dia plujós o t'has trobat bastant fang pel camí, millor que busquis una alternativa per la carretera.

La salida de Villafranca Montes de Oca se diferencia de la tónica que arrastrábamos en estos últimos Km, debido a que empieza por una fuerte subida (algo menos de lo que me habían hablado) en medio de una vegetación frondosa que luego, al ir subiendo se transforma en una paseo muy agradable entre pinos, hay que tener en cuenta si ha llovido o no pues, la presencia de barro en esta zona puede dificultar y mucho.
Alcanzaremos los 1155m. del Puerto de la Pedraja y un poco más adelante nos encontraremos con el monumento que hicieron en memoria a los muertos del bando republicano en la guerra civil, pues en ese lugar encontraron una fosa común.
Ya de bajada atravesaremos un par de poblaciones antes de llegar a Atapuerca, declarado en 1991 Espacio de interés natural, Bien de interés Cultural y Patrimonio de la Humanidad por los excepcionales hallazgos paleontológicos. Nada más pasar esta población, el camino asciende a lo alto de una colina, subida bastante técnica debido a la cantidad de piedras que hay en el camino, para llegar a la cruz donde están los famosos círculos de Atapuerca. Hay que mencionar que la piedra está presente en casi todo el tramo que llevamos desde Villafranca hasta este lugar.
Bajada sin complicaciones hasta Castañares, donde el camino “original” va al lado de la carretera y atravesando el polígono industrial. Es en esa población donde tenemos la posibilidad de evitar ese tramo tan aburrido por otro que va en paralelo al río, rodeando el aeropuerto para, a través del carril bici que atraviesa un precioso parque, llegar al casco histórico de Burgos. Este desvío lo he marcado con los siguientes wp. “Inicio desvío” y “final desvío”
Está bien marcado con las clásicas flechas amarillas hasta llegar al parque, pero en él y debido a que las bicicletas debemos ir por el carril bici, puede ser que nos saltemos alguna pero no hay pérdida pues el carril bici nos leva justo hasta el puente que hay muy cerca de la catedral. Y si tenéis dudas, seguir mi track ;).
Lo curioso es que el camino no pasa por delante de la Catedral, si no por una calle de atrás, por lo que debes abandonarlo para ir a visitarla.
La salida de Burgos es fácil a pesar de que en algún lugar, está mal señalizada.
Por obras en la carretera, el camino está cortado y debemos dar una pequeña vuelta para evitar las obras pero está bien señalizado.
Luego de una serie de subidas y bajadas, llegaremos a las proximidades de Hontanas donde, si hay presencia de barro, ese tramo se transforma en una trampa para las bicicletas pues el terreno arcilloso hace que te quedes atrapado. Si es un día lluvioso o te has encontrado bastante barro por el camino, mejor que busques una alternativa por la carretera.

2 Opinie

  • Zdjęcie pacosonnes

    pacosonnes 2014-10-17

    Hola Artur, eres el mejor describiendo las rutas..sigue así ;-)

  • Zdjęcie ArturLS

    ArturLS 2014-10-17

    Muchas gracias Francisco. Tus comentarios no se quedan atrás ;) . Buen Camino !!!

You can or this trail