9,3

Obejrzane 156 razy, pobrane 9 razy

w pobliżu Sant Quirze de Besora, Catalunya (España)

Ruta circular des de St Qiurze de Besora recorrent les serres de Bufadors i Milany i baixant fins a Sta Maria de Besora i la riera de la Foradada seguint track, com sempre magnífic, de Bosc-bosc i mparaira.
La ruta passa per Montesquiu, travessa el riu Ter i enfila per darrera del Castell resseguint la riera de la Solana fins a arribar al Bevís, magnífic quintar sota la cinglera de Bufadors, amb les cases enrunades. Al coll de Beví s'enllaça amb la carretera cimentada que va de Sta Maria de Besora a Llaers. Més amunt, s'agafa la pista que arriba a la casa de l'Espunyola i gira resseguint la riera de Milany que queda al fons del barranc. Es travessa, i passant pel quintar del Burbau entra en una fondalada feréstega que acaba amb la gran balma troglodítica del Teixidor, encara amb les restes de les vivendes i estables.

Continua pujant per sobre les baumes fins al Burbau (runes) i planeja fins a la casa de Massats (restaurada), per sota els cingles del Quer i enmig d'una magnífica fageda. Continua fent marrada pel bosc de les Tombes i arriba a la gran esplanada del Pla de Marenyol amb vistes espectaculars i amb un cromatisme dels arbres maquíssim. Finalment, vorejant el puig de St Jaume, arribem a la collada del Barretó (punt alt del traack 1215 m) passant per una gran fageda. Foto a l'ermita de St. Jaume.

Comença a baixar per la pista ample i pedregosa i, abans d'arribar al collet de Canemars ens desviem per la baga dels Ferrers. Baixada molt ràpida i divertida entre faigs, amb algun repetxó, fins arribar a Sta. Maria de Besora. Continua baixant fins al Mir i més enllà girant pel camí de St Quirze de Besora. En el punt de la Fondalada un corriol llarg i tècnic baixa fins a la riera de la Foradada, on la pista travessa fins a 10 vegades la riera mig gelada perquè no hi entra sol en tot el dia. Al molí de la Foradada es travessa el pont i ja amb asfalt s'acaba d'arribar a St Quirze.

Ruta 99% ciclable excepte en el corriol de la Foradada sense més dificultat que el desnivell, que recorre un espai natural de gran bellesa i especialment recomanable de fer a la tardor.
Temps total 5 h 40'. temps pedalant 5 h

track rodat el 18/12/2017 amb en Joan.
Ruiny

St Jaume del Barretó

St_Jaume_del_Barretó
Skrzyżowanie

Camí de la Baga dels ferrers