Moving time  3 godzin 38 minut

Recorded lutego 2021

8,0

Obejrzane 7 razy, pobrane 0 razy

w pobliżu Santa Cristina d'Aro, Catalunya (España)

Siempre que seguía rutas de otros ciclistas que llegaban al Montclar, me daba la impresión de que era un ascenso muy difícil, y es que las fotos de la zona daban esta impresión. En ellas, había visto gente trepando por la montaña con la bicicleta a cuestas y con cara de cansancio cuando llegaban a la cumbre. Ahora lo entiendo, y aunque iba posponiendo la subida a esta cumbre, no es tan complicado como parece, siempre y cuando los últimos 200 metros los hagas andando y sin la bici a cuestas.

Los que suben con la bici y bajan por el otro lado hacia la Dama de Pedra son súper fuertes y no está al alcance de todos.

Para llegar arriba desde Santa Cristina D’Aro, hemos seguido la ruta tradicional hacia Sant Baldiri y antes de llegar a la ermita tomamos el desvío hacia el Montclar. Antes y para llegar hasta aquí, hoy hemos pasado por varios senderos. El que empieza en el golf y termina en Can Llaurador, el que sale al lado del Menhir del mismo nombre y el que pasa entre los dos caminos de ascenso al Matxacuca.

El ascenso hasta la cumbre desde el desvío a Sant Baldiri no es nada complicado y pasa por el Coll de Ceps, hasta encontrar el Collet del Montclar que es donde hay que dejar la bici y subir andando. Para los que tienen vértigo, tan solo puede sentirse en las primeras piedras, en las que se cuelga cerca de los precipicios, el resto es fácil y para el descenso lo mejor es sentarse y bajar lentamente. Merece la pena llegar arriba y es una excursión para no perderte, ya que las vistas son espectaculares.

Para llegar a Sant Feliu de Guixols, hemos pasado por el Coll de Sant Baldiri, por un sendero que baja a la pista principal cerca de Can Codolar, por la Creu d’en Barraquer y La Casa Nova.

Hemos comido en el Restaurante Can Kiku, y para regresar hemos seguido el Carril bici hasta Santa Cristina, principio y final de esta ruta.

LA TRADUCCION AL CATALAN ES DEL TRADUCTOR DE GOOGLE

Sempre que seguia rutes d'altres ciclistes que arribaven a l'Montclar, em feia l'efecte que era un ascens molt difícil, i és que les fotos de la zona donaven aquesta impressió. En elles, hi havia vist gent enfilant per la muntanya amb la bicicleta a coll i amb cara de cansament quan arribaven al cim. Ara ho entenc, i encara que anava posposant la pujada a aquest cim, no és tan complicat com sembla, sempre que els últims 200 metres els facis caminant i sense la bici.

Els que pugen amb la bici i baixen per l'altre costat cap a la Dama d'Pedra són súper forts i no està a l'abast de tots.

Per arribar a dalt des de Santa Cristina d'Aro, hem seguit la ruta tradicional cap a Sant Baldiri i abans d'arribar a l'ermita prenem el desviament cap al Montclar. Abans i per arribar fins aquí, avui hem passat per diversos senders. El que comença al golf i acaba a Can Llaurador, el que surt a la banda de l'Menhir de el mateix nom i el que passa entre els dos camins d'ascens a l'Matxacuca.

L'ascens fins al cim des del desviament a Sant Baldiri no és gens complicat i passa pel coll de Ceps, fins a trobar el Collet de l'Montclar que és on cal deixar la bici i pujar caminant. Per als que tenen vertigen, tan sols pot sentir-se en les primeres pedres, en les quals es penja a prop dels penya-segats, la resta és fàcil i per al descens el millor és seure i baixar lentament. Val la pena arribar a dalt i és una excursió per no perdre't, ja que les vistes són espectaculars.

Per arribar a Sant Feliu de Guíxols, hem passat pel Coll de Sant Baldiri, per un sender que baixa a la pista principal a prop de Can Codolar, per la Creu d'en Barraquer i La Casa Nova.

Hem dinat al Restaurant Can Kiku, i per tornar hem seguit el Carril bici fins a Santa Cristina, principi i final d'aquesta ruta.