Pobierz

sierpnia 2016

2 Opinie

Obejrzane 2648 razy, pobrane 198 razy

w pobliżu Igualada, Catalunya (España)

CompeGps Land
● Traçat i altituds corregides amb arxiu MDT05
(abans de penjar el track) ●

☞ Desnivell acum.: 720 m+ / 720 m-
☞ Pendent màx./mín.: +20 / -26 %
☞ Temps en mov.: 2h 30' (aprox.)
Gràfica de pendents

Anoia -- Igualada > Montbui (Santa Margarida) > L' Aubereda > mirador de la Fou de Tous > Carena de la Tossa de Montbui > miradors de la Tossa > Montbui (Sant Maure) > Igualada

Amb aquest recorregut més que encantador pel cor de l' Anoia veurem tota la Carena de la Tossa de Montbui mentre resseguim el Torrent de Garrigosa, també l'entorn de Sant Martí de Tous des d'altura, travessant la Serra de Miralles, i el Saltant de la Fou de Tous i el seu barranc des del Mirador de la Fou. Finalment, pujarem per camins forestals a la carena, passant per Ca l'Amigó, i tot seguit arribarem al parc i Mirador de la Tossa, amb vistes espectaculars a tota la Conca d' Òdena...

Deixo la dificultat tècnica "fàcil", ja que la ruta ho és en general, pel volum de km per pista i camins amples, però s'ha de tenir en compte que les baixades per pista des de Ca l'Amigó i, sobretot, de la Tossa són força costerudes i amb pedretes o escorranys, i costa frenar la bici... També de pujada trobem rampes dures, tanmateix són curtes, així que la "dificultat física" seria "moderada".

● Apunts de l'itinerari ●

Igualada > Santa Margarida de Montbui (pel passeig del Rec, el corriol dels Molins de la Font Trobada, i el Camí del Cementiri) > llarg Camí de la Carretera Vella a la Llacuna (anem vorejant el Torrent de Garrigosa i les serres de Montbui i la Portella, per una banda, i a l'altra i més llunyana, els turons de la Carena de la Tossa, com el de Can Vidal) > la Censada (s'acaba el camí a l'altura de la casa de colònies, on continua un corriolet fins a creuar la carretera) >>

>> Camí de Bellprat (en sortim de seguida per pista en dir. a l' Aubereda, tot travessant la Serra de Miralles; després de pujar ve un tram llarg de baixada, facilet i amb bones vistes de l'entorn de Tous) > L' Aubereda > Mirador de la Fou de Tous (com un balcó encantador on apreciem des d'altura tot el barranc de la riera de la Fou i el toll del saltant) >>

>> pujada a Ca l'Amigó pels camins del Pla d'Anyells (tot seguit ve un tram de baixada amb rampes pedregoses... emoció!) > pujada a la Carena de la Tossa pel Bosc de la Muntanya i el Coll Vendrell (per camins forestals) > cruïlla del Turó de Can Vidal > Mirador del Pla de la Tossa (amb vistes de la Serra de la Portella, la de Feixes i la d'Ancosa) > restaurant de la Tossa i església de Santa Maria > Mirador de la Tossa de Montbui i parc de la Tossa (tot el conjunt forma un mirador espectacular a tota la Conca d' Òdena) >>

>> baixem de la Tossa per la pista de l' Obaga de Can Bisbal (baixada llarga amb rampes molt costerudes, costa frenar als revolts...) > mas de la Font del Llop (voregem la tanca del mas, per on pasturen cavalls i rucs) > cruïlla de la Rasa de la Font del Llop (seguim un corriol encantador i facilet, tot vorejant la rasa) > Camí de la Font del Llop > Montbui (Sant Maure) > Igualada ||
Skrzyżowanie

bif. esq.: camí/corriol dels Molins de la Font Trobada (rest. i ecomuseu)

Font Trobada

Camí Vell de Vilanoveta (vistes) - seguim en dir. al cementiri de Montbui

Forn de Ciment del Camí del Cementiri

Zdjęcie

inici llarg camí de la Carretera Vella a la Llacuna (GR-172)

Can Vidal

Hípica Ca la Cotillaire

Zdjęcie

final llarg camí de la Carretera Vella - vistes a la Censada (casa de colònies) - enllaç a carretera pel corriol amb arrels

sortida de carretera - inici Camí de Bellprat

bif. dta.: en direc. a l'Aubereda (rampa forta)

Zdjęcie

comença baixada llarga fins a l'Aubereda - vistes

arribant a l'Aubereda - vistes - resseguim el Clot de la Socarrada

L'Aubereda - bif. dta.: en direc. al Mirador de la Fou

Panorama

Mirador de la Fou (el Saltant de la Fou, el toll i el barranc de la riera)

Skrzyżowanie

cruïlla del sender del Saltant de la Fou (sender de la Riera de la Fou)

trenc. dta.: pujada pel camí/corriol del Pla d'Anyells

Ca l'Amigó

Skrzyżowanie

bif. esq.: baixada al torrent del Coll de Ca l'Amigó (rampes costerudes i pedregoses)

bif. dta.: pujada per camí amb pedres

bif. esq.: seguim el camí planer, vorejant un camp i el Bosc de la Muntanya

Serra del Còdol

Serra de la Portella

Coll Vendrell (Carena de la Tossa) - bif. esq.

Carena de la Tossa - final puja-baixa dels turons del Coll Vendrell

turó de la torre de guaita de la Tossa

Carena de la Tossa - cimera del Bosc del Benito

Mirador del Pla de la Tossa

vistes al restaurant de la Tossa i l'església de Santa Maria

Panorama

Mirador de la Tossa de Montbui

inici baixada de la Tossa per la pista costeruda de l'Obaga de Can Bisbal

Santa Maria de la Tossa i el Castell de la Tossa

Zdjęcie

baixada de la Tossa per la pista de l'Obaga de Can Bisbal (molt costeruda)

trenc. esq.: inici corriol de la Rasa de la Font del Llop

final corriol de la Rasa de la Font del Llop - seguim Camí de la Font del Llop fins a Montbui (Sant Maure)

Can Bisbal

2 Opinie

• Zdjęcie Lluis Dordal

Lluis Dordal 18 paź 2018

I have followed this trail  zweryfikowane  View more

Ruta molt recomanable, nosaltres l'hem allargat per anar a esmorzar a Sant Martí de Tous, jo recomanaría sobretot en aquesta època de l'any visitar la Fou de Tous ja que baixava molta aigua.

• Zdjęcie xsarrate

xsarrate 16 maj 2020

Dema la provo amb la fresca de la matinada....salut!