1 520,0 km

Obejrzane 454 razy, pobrane 17 razy

w pobliżu  Matadepera, Catalunya (España)

Aquest track correspon al viatge de dues setmanes que vaig fer durant l’agost de 2018 i consta de dues parts: la ‘Route des cols’ (és a dir, la transpirinenca pel vessant francès) i la tornada fins a Catalunya en bicicleta. Un viatge d’anada i tornada, unint el mar Mediterrani i el mar Cantàbric, creuant els Pirineus a través d‘alguns dels ports més mítics i emblemàtics que tot ciclista desitja conquerir.

La sortida va ser des de casa, Terrassa, fins a Granollers, on vaig agafar un tren fins a Portbou. Allà vaig tornar a muntar sobre la bici per entrar a França pedalant fins a Cerbère, lloc d’inici de la ‘Route des cols’ en el costat Mediterrani.

Des d’aquest poblet de la Catalunya Nord, i desprès d’haver-me remullat els peus al Mediterrani, vaig començar la ‘route’ cap a l’oest, anant a buscar els diferents ports que s’interposen en el camí. Tot i que l’altre extrem oficial de la ruta se situa a Hendaia, jo vaig pedalar uns quants kilòmetres més fins a Donosti, on vaig tornar a remullar-me els peus, aquest cop al mar Cantàbric.

Després d’un merescut dia de descans a Donosti, vaig reprendre el camí de tornada, però ben lluny dels ports del Pirineu, tot cercant les planes de Navarra i Aragó fins arribar a Lleida.

La darrera etapa que tenia prevista era de Lleida a Terrassa d’una tirada però, finalment, quan vaig ser a Lleida vaig agafar el tren fins a casa per acabar el viatge com l’havia començat: observant el paisatge de Catalunya a través de la finestra del tren.

Tot seguit faig un breu resum d’algunes dades tècniques que crec que poden ser d’interès.

Equip

Per fer el viatge no vaig anar amb alforges sinó amb bosses tipus bikepacking: una bossa de seient, una bossa de manillar i una bossa petita de suport entre la potència i el tub superior del quadre. A la bossa de seient hi duia la roba mínima necessària; a la bossa de manillar hi duia menjar (barretes i gels); a la bossa de suport hi duia recanvis i part electrònica.

Logística

Vaig planificar la ruta reservant amb antelació l’allotjament, principalment a ‘auberges’ i ‘gites d’etape’ (albergs). Per adaptar-me als horaris francesos, generalment dinava pel camí un entrepà i feia el sopar i esmorzar allà on havia reservat habitació. Pel que fa a l’idioma, jo no he estudiat mai francès, però amb una mica d’anglès, una mica de castellà, una mica de català, dos paraules en francès i allunyant la vergonya d’una puntada aconsegueixes entendre’t suficientment amb la gent. Tota la ruta discorre per carreteres asfaltades.

Rutòmetre i altimetria de la ‘Route des Cols’

Dies de ruta: 8 dies.
Distància recorreguda: 806 km (mitja de 101 km/dia).
Desnivell positiu acumulat (mesurat amb el baròmetre del Garmin sense correcció): 17.448 m (mitja de 2.181 m+/dia).
‘Cols’ superats: 24 (mitja de 3 ports/dia).
Temps pedalant: 42h 19’ (mitja de 5h 17’/dia).
Temps transcorregut (comptant aturades durant les etapes): 54h 11’ (mitja de 6h 46’/dia).

Rutòmetre i altimetria de tota la ruta

Dies de ruta: 13 dies de bicicleta + 1 dia de descans.
Distància recorreguda: 1.262 km (mitja de 97 km/dia).
Desnivell positiu acumulat (mesurat amb el baròmetre del Garmin sense correcció): 21.308 m (mitja de 1.639 m+/dia).
‘Cols’ superats: 27 (mitja de 2 ports/dia).
Temps pedalant: 61h 32’ (mitja de 4h 44’/dia).
Temps transcorregut (comptant aturades durant les etapes): 78h 13’ (mitja de 6h 01’/dia).

Per més detalls podeu consultar a Wikiloc els tracks individuals de cada etapa i la descripció ampliada que en faig en cadascun d’ells. També podeu fer una ullada als vídeos ‘on board’ que vaig gravar i que trobareu al meu canal de YouTube anomenat ‘Rodant lo Blanc’. I, si voleu més informació, podeu fer-me qualsevol pregunta via mail.