Pobierz

15 sierpnia 2021

sierpnia 2021

Obejrzane 189 razy, pobrane 13 razy

w pobliżu Torla, Aragón (España)

Ruta feta i dirigida pel company Koanito, que sense ell jo no hagués fet!
Començo amb aquest comentari per que No aconsello fer-la en solitari o sense algú amb l'experiència i coneixements tècnics en alta muntanya i crestes.
Ruta tant exigent com bonica per recordar-la sempre. Exigent no tant pels quilómetres (que si són uns quants) sinó pel desnivell acumulat (són realment +2970mt), i sobretot pel cresteig. A partir de la collada on enfilem per ascendir al Pic Milieu, i fins que fem cim al Petit Vignemale, anem enllaçant tots els pics per cresta, tant sols desgrimpem cap baix al glaciar d'Ossoue per tornar a grimpar cap al Pitón Carrié.
Podem divir en tres parts el circuit, el primer l'aproximació per pista, senda (corrent) i pujada espectacular per prat fins arribar a la collada (caminant), aquí portem més de la meitat de desnivell positiu; la segona, el cresteig dels 13 x 3000 (caminar-grimpar); i la tercera, desde el Petit Vignemale fins al final (corrent), passant pel refugi de Baysellance (el més alt del Pirineu) i pel Ibón Bernatuara, per baixar fins St.Nicolas de Bujaruelo.
Imprecindible tenir coneixements de grau d'escalada IIIº.
No tenir vèrtig.
Tenir nocions d'escalada.
Portar GPS (track) + bateria recanvi + mapa.
Encara que passem per un refugi, portar aigua + menjar.
Calçat adecuat.
Roba comoda i per un posible imprevist.
No anar amb gent sense experiència en fer crestes, o sinó amb material i poc a poc!
Per si de cas...cordino, baga, mosquetó, etc, (nosaltres no vam fer servir res).
Schronisko

Refugi de muntanya

Skrzyżowanie

Intersecció

Collada

a partir d'aquí, crestejar!!!!!

Cim pic Milieu 3130

gran Tapou 3150

agulla superior Tapou 3132

tambe hem fet: (inferior Tapou 3124)